حماسه و جهاد >>  حماسه وجهاد >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۰۱۶۶۴
جای شهید و جلاد عوض نشود1

سوم اسفند 1360 / انفجار بمب در میدان عشرت آباد [سپاه] تهران و شهادت عده ای کارگر و دانش_آموز

ملت ایران در دهه ۶۰ مظلوم واقع شد،توصیه میکنم به همه کسانی که اهل فکر و تامل هستند جای شهید و جلاد عوض نشود.
پایگاه بصیرت / گروه حماسه و جهاد
متن_خبر به نقل از اطلاعات ، 3 اسفند 1360 ، صفحه 3 

11 شهید و 25 مجروح در انفجار بمب در میدان سپاه 

بر اثر انفجار یک بمب بسیار قوی که در زیر یک کامیون حمل زباله شهرداری جاسازی شده بود 11 نفر به شهادت رسیده و 25 نفر دیگر نیز مجروح شدند.
قدرت انفجار به حدی بود که تا شعاع یک کیلومتری تخریب به وجود آورد و به بیش از 8 دستگاه اتومبیل در حال عبور و ده خانه مسکونی خسارات زیادی رساند.
بر اساس گزارش خبرنگاران از محل حادثه ساعت 7 و 16 دقیقه بامداد امروز هنگامی که مردم مانند هر روز برای فعالیت روزانه به سر کار خود می رفتند بر اثر انفجار یک بمب بسیار قوی که گفته می شود از نوع تی ان تی بوده در خیابان سپاه مقابل تعمیرگاه شرکت واحد ، عده ای از مردم به شهادت رسیدند و عده ای نیز به سختی مجروح شدند.
شاهدان عینی در مورد چگونگی این حادثه گفتند : هنگام انفجار این بمب ما در نزدیکی محل حادثه بودیم ، چند لحظه پس از انفجار مشاهده کردیم که تعدادی اتومبیل در حال سوختن هستند و نیز چند خانه مسکونی ویران گشته اند ، وقتی به طرف صدای انفجار رفتیم با اجساد قطعه قطعه شده بیش از 10 عابر روبرو شدیم که در وسط خیابان و پیاده رو پخش شده بودند که بلافاصله با کمک پاسداران کمیته و اهالی محل به جمع آوری آن ها پرداختیم . 

سوم اسفند 1360 / انفجار بمب در میدان عشرت آباد [سپاه] تهران و شهادت عده ای کارگر و دانش_آموز

این شاهد عینی گفت : علاوه بر آن از داخل چند اتومبیل که در لحظه انفجار دچار حادثه شده بودند حدود 8 جنازه خارج کردیم و به بیمارستان های مختلف انتقال دادیم . ضمنا یک دختر_بچه محصل حدود ده ساله که در اثر این انفجار دست و پایش قطع شده بود جزو این شهدا می باشد.

یکی از پاسداران کمیته که در محل حادثه حضور داشت نیز در مورد بمب گذاری گفت : من با یک اتومبیل پژو از این خیابان عبور می کردم که ناگهان از مقابل تعمیرگاه شرکت واحد صدای یک انفجار مهیب به گوشم رسید به دنبال آن شیشه های اتومبیل خرد شد و من به بیرون پرتاب شدم وقتی چشم هایم را گشودم متوجه شدم عده ای در داخل چند اتومبیل می سوزند که بلافاصله با کمک اهالی محل تعدادی از سرنشینان اتومبیل را خارج کردیم ولی متاسفانه یک زن و شوهر و یک بچه #خردسال که در داخل یک اتومبیل پیکان بودند هر سه به شهادت رسیدند.
گفتنی است به دنبال این انفجار حدود دو هزار نفر از مردم که در محل حضور داشتند دست به یک راهپیمایی زده و جنایت جدید منافقین را محکوم کردند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات